
Mit érdemes tudni a hamarosan induló AFR utalásokról?
AZONNALI átutalásként teljesül a belföldi eseti átutalási megbízás, HA azt
- elektronikus csatornán (NetBankon, MobilBankon),
- forint fizetési számla terhére (lakossági, vállalati vagy egyéb szervezetek fizetési számláiról egyaránt),
- 10 millió forint értékhatárig,
- forint devizanemben kezdeményezték,
- és akár forint, akár más devizanemben vezetett bankszámla van megjelölve kedvezményezettként.
Az utalás teljesítéséről minden esetben haladéktalanul pozitív vagy negatív visszajelzést küld a Bank a kezdeményező részére a megbízás megadásának helyén (NetBankon vagy MobilBankon keresztül). Az átutalás sikeres rögzítéséről a Bank az átutalás megadására szolgáló felületen tájékoztatja az ügyfelet. Ha valamilyen okból az azonnali átutalás nem teljesül, és elutasító válasz jön a kedvezményezett bankjától, akkor erről a Bank Netbank üzenetben értesíti ügyfeleit.
- bankfiókban, nyomtatvány kitöltésével kezdeményezett valamennyi átutalás
- 10 millió forint feletti átutalási megbízások
- nem forintban megadott valamennyi megbízás
- külföldi átutalás
- devizaszámla (nem forintban vezetett) terhére megadott átutalási megbízás
- értéknapos eseti átutalások (amikor az átutalási megbízást küldő ügyfél a megbízás Bankhoz történő beérkezését követő dátumot ad meg a teljesítés napjaként)
- rendszeres (állandó) átutalások
- csoportos beszedési megbízások
- csoportos átutalások (azok a megbízások, amelyek benyújtása kötegenként történik), a fogyasztónak minősülő fizető fél (lakossági ügyfél) által benyújtott, a fenti feltételeknek megfelelő átutalási megbízások KIVÉTELÉVEL, mert azok azonnali átutalási megbízásnak minősülnek akkor is, ha azok benyújtása kötegenként történik.
Nem, az azonnali átutalások ugyanolyan díjazás mellett vehetők igénybe, mint a nem azonnalinak minősülő, „normál” átutalások.
Visszahívás kérés üzenet indítása a korábbi, már kiegyenlített azonnali átutalás tranzakciók tekintetében lehetséges
- az eredeti azonnali átutalás tranzakció indításától számított 30 naptári napon belül, ha a visszahívás kérést a pénzforgalmi szolgáltató (a Bank) kezdeményezi, illetve
- legfeljebb az eredeti átutalást követő 13. hónap utolsó napjáig az ügyfél kérésére indított visszahívás esetén.
- EGT-államban kiadott mobiltelefonszám,
- e-mal cím,
- adóazonosító jel (bármely országbeli),
- adószám (bármely országbeli)
Így már nemcsak a bankkártyás fizetést kezdeményezők élvezhetik ennek előnyeit.