Gyakran Ismételt Kérdések

A pontos árkalkuláció nagyon egyszerű, melyet Te is el tud végezni a főoldalon. Az árkalkulátorban a szükséges adatok megadását követően pontos információt kaphatsz az árakról. Egyedi ajánlatokért használd a lap alján található "Egyedi ajánlatkérés" linket.  
Fontos tudni, hogy partenereink kizárólag megfelelő csomagolással vesznek fel küldeményeket (kartonpapír csomagolás). Fóliában, vagy csomagolás nélküli csomagokat, egyik partnerünk sem szállít. A küldemények hosszúsága nem lehet több, mint 200 cm. Jelenleg felnőtt kerékpár szállítása sem megoldott, még kereskedelmi csomagolásban sem.
A GLS szolgáltatásait magánszemélyek illetve céges feladók is igénybe vehetik.
Zöld, környezettudatos, szelektív, élhetőbb. Szavak, amelyek egyre jobban átszövik mindennapjainkat. Az élet minden területén egyre többen igyekszünk óvni a környezetünket. Miért ne tegyük így a számláinkkal kapcsolatban is?
Nálunk alap esetben elektronikusan készülnek a számlák, persze igényelhető papír alapon is.
Az oldalon található minden GLS szolgáltatás esetében a papír alapú számla felára egységesen bruttó 490 Ft.
A csomagot a feladó által meghatározott címen lehet feladni. A szolgáltatás háztól-házig, illetve háztól-Csomagpont és Csomagautomata viszonylatokra érvényes.
A csomag nem haladhatja meg az alábbi méreteket:
Hosszúság: 200 cm
Szélesség: 80 cm
Magasság: 60 cm
Körméret: 300 cm
Körméret meghatározása: 2 x szélesség + 2 x magasság + 1 x hosszúság
A csomag súlya nem haladhatja meg a 40 kg-ot.
A nem megfelelően és/vagy a megszokottól eltérően csomagolt áruk általában nem tartoznak a szállítható áruk közé. Számítógépeket (pl. asztali számítógépek és notebook-ok) csak az eredeti csomagolásban vesz fel a GLS. A szállításból kizárt áruféleségek többek között:
  • 500.000 Ft értéket meghaladó csomag
  • Különös gondosságot igénylő áruk (pl. törékeny áruk)
  • Romlandó vagy hőmérsékletre érzékeny áruk
  • Élő állatok és növények
  • Emberi vagy állati maradványok
  • Postafiókra címzett csomagok
  • Különösen értékes áruféleségek (pl. arany, nemesfémek, drágakövek, ékszerek, valódi igazgyöngyök, műalkotások, régiségek, stb.)
  • Lőfegyverek, lőszerek, robbanóanyagok, az ADR (Európai egyezmény a veszélyes áruk közúti szállításáról) és az IATA (légi szállítás) által felsorolt veszélyes anyagok
  • Jövedéki termékek, dohány és szeszesital (export esetén)
  • Személyes ingóságok
  • ATA-Carnet-val kísért áruk
További információkat a GLS Általános Üzleti Feltételekben találsz.
 
Az áru csomagolásához használj az áru súlyának megfelelő vastagságú kartondobozt. A belső csomagolásnál kérjük, használj kitöltő anyagot, majd erős ragasztószalaggal ragassza körbe a dobozt. 
 
Külső csomagolás
 
A megfelelő védettséget nyújtó csomagolás jó minőségű, vízálló, legalább háromrétegű kartondoboz. A sarkok megerősítése és az élvédők használata javasolt. Az új dobozok a legjobbak, anyagában sérült vagy gyűrött csomagolóanyag nem ajánlott.
 
Belső tér kitöltése
 
A dobozon belül az üres részeket célszerű töltőanyaggal kitölteni. Az árunak a dobozon belül nem szabad elmozdulnia, a kitöltőanyag feleljen meg az áru jellemző tulajdonságainak. Csomagoláson belül a termékek ne érintkezzen egymással, illetve közvetlenül a doboz falával.
 
Rögzítés, ragasztás
 
A dobozokat ragasztószalaggal körben meg kell erősíteni. A nehezebb vagy nagyobb csomagok esetén erősebb vagy dupla ragasztás célszerű.
 
Címzés
 
A csomagcímkét, melyet a futár magával visz a feladó címére, a doboz legnagyobb felületére kell ragasztani. A régi címzést vagy irányító cetlit el kell távolítani a feladás előtt. A csomagokat ne pántold össze, külön-külön add fel. Minden csomagnak jól azonosíthatónak kell lennie.
A csomagkeresés funkcióval nyomon követheted a csomag útját. 
A kereséshez a következő linket használd:
A GLS felelősséget vállal a csomagok sérüléséért vagy elvesztéséért. A biztosítás nem terjed ki a következménykárokra és az elmaradt haszonra. A GLS maximum 50.000 forint áruértékig vállalja a kártérítést. Az áru értéke alatt a beszerzési árat, használt áru esetén az aktuális értékét, vagy aukció keretében feladott árunál az aukciós árat - a felsoroltak közül a legalacsonyabbat - érti. További információk az Általános Üzleti Feltételekben találhatók.
Nincs mennyiségi korlát, bármennyi csomagot feladhatsz weboldalunkon keresztül. Abban az esetben, ha rendszeresen szeretnél nagyobb mennyiséget feladni, kérjük, vedd fel a kapcsolatot velünk.
A belföldi csomagokat általánosságban a feladást követő munkanapon szállítja ki a GLS. A szomszédos európai országokba 24-48 óra, a távolabbi országokba pedig 72-120 óra az átfutási idő. A GLS hétfőtől péntekig, munkaidőben szállít. Az alábbi linken megnézheted, hol van most és milyen státusza van a feladott csomagodnak.
Ha a címzett az első kiszállításnál nem tartózkodik a megadott címen, a GLS futár értesítőt hagy a címzettnek és és egyéb rendelkezés hiányában visszaviszi a depóba a csomagot. A GLS újból megkísérli kézbesíteni a küldeményt. Ha a második kézbesítési kísérlet is sikertelen, ismét a depóba kerül a csomag.
A futár értesítőt hagy a címzettnek sikertelen kézbesítés esetén. A címzett az értesítőn megadott telefonszámon egyeztetheti a második kézbesítést. Ha a második kézbesítés is sikertelen a GLS visszaküldi a csomagot a feladónak.
Ha törölni szeretnéd a megrendelt csomagküldést, és nem fizetted még ki a szolgáltatást, azt könnyedén megteheted e-mailben, a kapott csomagszám megadásával. Amennyiben kifizetted a szolgáltatást és törölni, módosítani szeretnél, minél hamarabb lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, hogy még a futár érkezése előtt megtehessük a szükséges lépéseket.
GLS partnerünk választása esetén nem kell nyomtatni sem a belföldi, sem pedig a külföldi export és import csomagküldési irányító címkét, a GLS futár viszi magával az előre nyomtatott öntapadós csomagcímkét.
Ez területenként eltérő, és irányítószámtól is függ. Partnereink mindig próbálnak az igényeknek megfelelni, és teljesíteni a megrendelő kérését. Így mindent megtesznek annak érdekében, hogy a kért időpontban érkezzenek a helyszínre és vegyék fel a csomagját. A csomagokat hétköznaponként 8-18 óra között veszik fel, és szállítják ki.
 
Ha azt tapasztalod, hogy csomagod sérült, nagyon fontos, hogy jelezd ezt a futár felé.
Felénk az esetet a kárbejelentő e-mail címünkre küld el: [email protected]

A sérült vagy eltűnt szállítmánnyal kapcsolatos kárbejelentést a kézbesítési dátumától számított 96 órán belül kell írásban megtenni felénk. A 96 órás határidő elmulasztása a kárigényt semmissé teszi.

E-mailben a következő adatokat tüntesd fel.

Csomag azonosítószám:
Bankszámlaszám, ahová az utalást kéri:
Bankszámla tulajdonos neve:
Kártérítési igény összege:
Kártérítési igény pénzneme:
A kár pontos leírása
Fotók a csomagolásról, illetve a beltartalomról mellékelve az e-mailhez

Sérülés esetén nagyon fontos, sőt kötelező, hogy a címzetted ne dobja ki a csomagolóanyagot. A futárcégek mind a csomagolóanyagot, mind a sérült árut bekérhetik a kár elbírálási folyamat idejére.
Ha a címzett meg tudja javítani a sérült árut vagy áru részét, azt se tegye meg addig, amíg a futárcég képviselője meg nem vizsgálta az árut. Ha a címzett kidobja a csomagolóanyagot, úgy a futárcég nem tudja kivizsgálni az esetet bizonyíték és eszközök hiányában. Ezek hiányában ugyanis nem bizonyítható, hogy a csomag a szállítás során sérült meg.

Lényeges pont, hogy a partnerek csak számlával igazolt értéket tudnak jóváírni, pozitív elbírálás esetén.
A Csomagnet.hu elutasíthat minden olyan kártérítési igényt, amelyhez nincs csatolva fényképes bizonyíték a sérült szállítmányról és az áru értékét igazoló számla másolatáról.
 
A futárcégek alkalmazottai a küldemény átvételekor nem mérik le annak tényleges súlyát. A felvételt követően a csomagot az adott ország központi gyűjtőraktárában (HUB) lemérik. Többletsúly esetén számlát állítunk ki a felmerült plusz költségről. A különbözet rendezéséig a csomagküldési folyamat felfüggesztésre kerülhet.
A csomag feladását követő munkanap közvetlenül a feladó által megjelölt CsomagPontba szállítja a GLS a csomagot, ahonnan az átvevő a számára legkényelmesebb időben át tudja venni azt.
 
A szolgáltatás előnyei:
 
  • Átvételi lehetőség több mint 850 GLS CsomagPontban,
  • E-mail értesítés a címzettek részére, mely tartalmazza a csomagleadás időpontját a GLS CsomagPontban,
  • Hosszabb, rugalmasabb nyitva tartás, országos lefedettség,
  • A megrendeléstől számítva 5 munkanap áll a címzett rendelkezésére, hogy átvegye a csomagot.
Az aktuális csomagpontok listája a https://gls-group.eu/HU/hu/csomagpont-kereses linken tekinthető meg.
GLS Hungary a székhelyén Vevőszolgálatot tart fenn, mely munkanapokon 7-18 óráig működik és a csomagszámok alapján felvilágosítást ad (IOD), a csomagokról, kérésre a Megbízónak POD-t küld, valamint a csomagszállítással kapcsolatos esetleges reklamációkat kezeli.

A Vevőszolgálat elérhető:
a 36 29 88 66 70 telefonon
a 36 29 88 66 10 telefaxon


az [email protected], [email protected], [email protected] e-mail címeken.
A csomagok kézbesítési információja (státusza) a csomagfelvételt követő második munkanaptól kezdődően a www.gls-group.eu honlapon a csomagkeresési menüben a csomagszám alapján lehívható.
 
GLS Hungary a címzettek részére külön Vevőszolgálatot tart fenn, mely munkanapokon 7-20 óráig működik.
A 36 1 802-02-65 telefonszámon a címzettek részére csomagszám alapján ad felvilágosítást a csomagokról.
A csomagnet.hu partnere a DPD

Belföld Classic

felvételtől számított
1-3 munkanapos szállítás

A csomagnet.hu partnere a DPD

Belföld Delta

felvételtől számított
1-3 munkanapos szállítás

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express

felvételtől számított 1 munkanapos szállítás

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express 09:00

Csomagod az átvétel utáni munkanapon reggel 09:00 -ig odaér a címzetthez.

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express 10:00

Csomagod az átvétel utáni munkanapon reggel 10:00-ig odaér a címzetthez.

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express 12:00

Csomagod az átvétel utáni munkanapon reggel 12:00 -ig odaér a címzetthez.

A csomagnet.hu partnere a DPD

Külföld Classic

2-5 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Külföld Economy Express

2-5 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Külföld Express

1-2 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a PickPackPont

Belföld Csomagpont

Szállítás
Csomagpontból csomagpontba
2-4 munkanapos szállítás

Csomagnet.hu

Belföld Express

felvételtől számított
1 munkanapos GARANTÁLT szállítás

Csomagnet.hu

Belföld Csomagpont

felvétel háznál, kiszálltás csomagpontba
felvételtől számított
1 munkanapos GARANTÁLT szállítás

Csomagnet.hu

Külföld EuroStandard

1-5 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a DPD

Import Classic

2-5 munkanapos szállítás
feladó országtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Import Economy Express

2-5 munkanapos szállítás
feladó országtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Import Express

1-2 munkanapos szállítás
célországtól függ

Csomagnet.hu

Import EuroImport

1-5 munkanapos szállítás
feladó országtól függ