Gyakran Ismételt Kérdések

A TNT számos szállítási szolgáltatást nyújt ügyfeleinek.

Leggyorsabb: Express (belföldi illetve nemzetközi viszonylatban is garantált az 1 munkanapos kézbesítési kísérlet)
Legjobb ár: Economy Express (kizárólag nemzetközi viszonylatban, ha a gyorsaság nem fontos)
 
Belföld express keretében van lehetőség küldeményed célba juttatására a feladást követő munkanapon 9:00, 10:00 illetve 12:00 óráig.
 
Akár még aznapi felvétel (irányítószám függő, a rendelési folyamatban külön jelezzük)
Küldeményfelvétel munkaidőben - Ügyfél által meghatározott napszak (de.,du.) megjelölésével, ami plusz információ a TNT felé. A napszakok megjelölése nem nyújt garanciát, ettől a TNT eltérhet!
Feláras szolgáltatásként megjelölhetsz 1 órás felvételi intervallumot, hogy ne kelljen egész nap a futárra várnod.
 
Maximális súly (tényleges, illetve térfogat alapján): 70 Kg.
Maximális méretek (H x sz x m(méterben): 2.4 x 1.2 x 1.5 
A belföldi és nemzetközi TNT csomagfeladásánál is fontos tényező a térfogatsúly számítás. Nem bonyolult számításokra kell gondolni, a lap tetején található térfogatsúly kalkulátorunk elvégzi ezt a számítást helyetted, azonban fontos tudnod, mit is jelent ez a fogalom csomagküldésnél. 
Nagy térfogatú - kis tömegű küldeményeknél próbáld küldeményed a lehető legkisebb csomagolási egységben elhelyezni, amivel még nem veszélyezteted annak épségét. Ennek figyelembe vételével jelentős összeget takaríthatsz meg!
Amennyiben a térfogatsúly meghaladja a tényleges súlyt (ilyenek a nagy, viszonylag könnyű csomagok), a fuvardíjat a térfogatsúly alapján számítjuk ki.
 
Szükségünk van a pontos tömeg és méret adatokra ahhoz, hogy a TNT biztosítani tudja a gördülékeny szállítást. Amennyiben ez az információ nem pontos, megnövekedhet küldeményed tranzit ideje. Amennyiben a futár a fevétel helyszínén különbséget tapasztal a rendelési adatok, illetve a tényleges súly között, a költségkülönbséget bekérheti, de számottevő eltérés esetén előfordulhat, hogy megtagadja a küldemény felvételét is.
Küldeményfelvételhez rendelhetsz futárt online, regisztráció nélkül. Azoknak az ügyfeleinknek, akik gyakrabban adnak fel küldeményeket, javasoljuk a regisztrációs csomagfeladást, ugyanis a regisztrált fiókhoz, nagyon sok plusz kényelmi szolgáltatás párosul. Ilyen többek között a cím adatbázis, egy kattintásos újra feladás, illetve a fuvarlevél számának elmentése.
Ha törölni, vagy módosítani szeretnéd a megrendelt csomagküldést, és nem fizetted még ki a szolgáltatást, azt könnyedén megteheted e-mailben, illetve a kapcsolat menüpont alatt. Amennyiben kifizetted már a szolgáltatást, javasoljuk, hogy minél hamarabb lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal, hogy még a futár érkezése előtt megtehessük a szükséges lépéseket. 
Nem. A TNT nem tud postafiók címre szállatani. Kérjük, teljes postacímet adj meg!
A Csomagnet.hu Kft. partnerei nem kötelesek vizsgálni a küldemény tartalmát arra vonatkozóan, hogy az tiltott vagy feltételesen szállítható árucikket tartalmaz-e, ha azonban a szolgáltatás bármely szakaszában azt állapítják meg (pl: küldemény átvilágítása), hogy a küldemény tartalma a szállításból kizárt, vagy a szállításhoz szükséges feltételek hiányoznak, a küldeményt nem kézbesítik a címzettnek. A csomag tartalmáért is a megbízó tartozik felelősséggel. A megbízó felelőssége tájékoztatni a feladót a szállítható termékek köréről! Fenntartjuk a jogot minden olyan csomag visszautasítására,  amely jogszabály vagy Partnereink által tiltott árucikket tartalmaz vagy személyek életében, egészségében és testi épségében, valamint bármely más csomagban kárt okozhat. Minden ezzel kapcsolatos felelősség és felmerülő költség a Megbízót terheli.
Bejelentkezés után, a profil oldalon található "TNT csomagolási segédlet" linkről letőlthető pdf. dokumentum segítségével, a leghatékonyabb csomagolásához találhatsz információt.
A Csomagnet.hu Kft. csak tippeket, útmutatást tud adni a csomag állagának, minőségének megóvása érdekében, de azért, hogy a küldemény hogyan van csomagolva, a feladó tartozik felelősséggel.
Partnereink a nem megfelelő csomagolású vagy a csomagolás nélküli küldemények továbbítását megtagadhatják, vagy felárat számíthatnak fel. A hiányos csomagolás sérülésekhez vezethet! Fontos, hogy kellően figyelj oda a küldemény precíz csomagolására.
 
A törékeny felirat inkább óvatosságra int, mint védi a csomag tartalmát. A csomag tartalmát megfelelő csomagolóanyag használatával tudod védeni. Partnereink törékeny szállítást nem vállalnak, így az csak saját felelősségre adható fel. Törékeny áru sérülése esetén partnereink reklamációt és kárigényt nem fogadnak el.
Minden küldeményhez csatolni kell egy irányítócímkét, amely egyedi TNT fuvarlevélszámmal rendelkezik. A címke minden adatot tartalmaz küldeményedről, és végigkíséri azt a szállítmány teljes útján.
Az irányítócímke elkészítését munkatársaink végzik, majd küldik ki e-mailben a megbízó e-mail címére.
A fuvarlevélszám a küldeményéhez tartozó állandó referenciaszám. A fuvarlevélszám segítségével bármikor ellenőrizhető küldeményed helyzete a TNT nyomon követő rendszerén keresztül.
Az irányítócímkét a feladó nyomtatja, melyet a csomag külső felére, lehetőség szerint a tetejére kell felragasztani. Amennyiben nem áll rendelkezésre ragasztó, abban az esetben a TNT futára felvételnél biztosít okmánykísérő tasakot, melyet kérésre fel is ragaszt a küldeményre.
Nagyon fontos, hogy a levélben küldött címkével adjuk át a csomagot a futárnak, ellenkező esetben a futár manuális rögzítést eszközöl a helyszínen, ami további költségeket generál! 
 
A TNT visszaigazoló levélben található további dokumentum az un. rakjegyzék, amely nyomtatásnál kettő darab példányban nyomtatódik. Az egyik példányt alá kell iratni a futárral a csomag átadásának alkalmával, a másikat pedig a feladónak kell aláírni, majd átadni a futárnak. Fontos, hogy a futár által aláírt példányt biztos helyen őrizzük, későbbi referenciának. 
 
Minden az Európai Unión kívül szállított küldeményhez kereskedelmi számlára is szükség van. Ha magánszemély ad fel csomagot ami vámköteles, abban az esetben proforma számla kitöltése kötelező, melyre adatot cégünk kér be a feladótól. Az általunk generált proforma számlát elküldjük a TNT export vámkezelési osztálya felé feldolgozásra.  
TNT partnerünk esetében a fuvarlevél illetve kísérő dokumentum nyomtatása a megbízó feladata, tehát szükség lesz nyomtató használatára!
A megrendelést követően visszaigazoló e-mailben elküldjük az általad választott fizetési módnak megfelelő dokumentumokat. A megrendelési folyamat megfelelő pontjánál választhatsz SimplePay (OTP) bankkártyás, és banki átutalás között. Az összeg, vagy a hiteles banki másolat beérkezését követően tudjuk a futárt küldeni csomagodért.
A számla kiegyenlítésére kizárólag HUF pénznemben történhet.
 
A futárcégek alkalmazottai a küldemény átvételekor csak kirívó esetekben mérik le annak tényleges súlyát. A futár által nem ellenőrzött csomagok felvételét követően a csomagot az adott ország központi gyűjtő raktárában lemérik. Többletsúly esetén számlát állítunk ki a felmerült plusz költségről. A különbözet rendezéséig a csomagküldési folyamat felfüggesztésre kerülhet
Küldeményed nyomon követheted TNT partnerünk online rendszerén keresztül, a következő linkre kattintva.
Igen. Megrendeléskor lehetőség van biztosítás megkötésre. Mivel gyűjtős csomagszállítással érkezik/vagy indul csomagod, előfordulhat, hogy szállítás közben megsérül. Így nagyobb értékű, sérülékeny, speciális küldeményekre ajánlott a biztosításkötés.
A futár érkezése a kívánt felvételi helyre területenként eltérő lehet, és az irányítószámtól is függ. Partnereink mindig próbálnak az igényeknek megfelelni, és teljesíteni a megrendelő kérését. Így mindent megtesznek annak érdekében, hogy a kért időpontban érkezzenek a helyszínre és vegyék fel a csomagod.
Igényelhető aznapi (rendelés napján) történő csomagfelvétel, ami irányítószámonként eltérő lehet. Amennyiben lehetőséged van rendelni még aznapra futárt, azt a rendszer felkínálja neked (bruttó 635 Ft), mely kérelmet, megjelölés esetén továbbít nekünk a rendszer. Aznapi felvétel esetén általánosan 15:00 - 18:00 óra között veszik fel partnereink a küldeményt.
Másnapi csomagfelvételek esetében a csomagokat hétköznaponként 8-tól 18 óra között veszik fel, majd azt követő munkanap ugyan ebben az időintervallumban szállítják ki. 
A másnapi felvételek esetében megjelölheted, hogy melyik napszak neked a legmegfelelőbb. Ehhez igazítva kollégáink rögzítik a rendelést, majd a szükséges dokumentumokkal együtt elküldik részedre elektronikus levélben, a 4 órás intervallumot amikor a futár érkezhet.
Feláras szolgáltatásként (bruttó 499 Ft) kérhetsz 1 órás intervallumban is felvételt. Ezt a rendelés folyamán igényelheted!
 
 
Ha a címzett nem tartózkodik a kiszállítási címen, partnerünk a fuvarlevélen található elérhetőségen megpróbálja felvenni a címzettel a kapcsolatot. A kapcsolattartó nevét és telefonszámát pontosan tüntesd fel megrendeléskor. Amennyiben nem sikerül a csomagot kézbesíteni, a futár egy értesítőt hagy a helyszínen, mely szerint megkísérelte a kézbesítést, és megadja a csomag/elérhetősége adatait. A következő munkanapon újabb kísérletet tesz a csomag sikeres átadására.
Ha a 2. kísérlet is akadályba ütközik, felvesszük a megrendelővel a kapcsolatot és egyeztetünk a továbbiakról. A megrendelő rendelkezik csomagjáról valamint vállalja az ezzel járó további költségeket, a visszaküldés- vagy a 2. kísérlet utáni kézbesítések díját.
A kézbesítések sikertelensége után, ha nem tudjuk felvenni a kapcsolatot sem a feladóval, sem a címzettel belátható időn belül, úgy a küldemény megsemmisítésre vagy értékesítésre kerülhet.
 
Abban az esetben, ha csomagod kézbesítéskor megrongálva, vizesen, kiszakadva, kibontva érkezik meg, kérjük hívd fel a címzett figyelmét arra, hogy azonnal ellenőrizze a csomag belső tartalmát, és jelezze a sérülést átvételkor a futárnak. A futár a helyszínen köteles jegyzőkönyvet felvenni. Javasoljuk, hogy készíts fényképeket, és küld el a részletes kárleírással együtt e-mail címünkre ([email protected]). A levélben tüntesd fel a fuvarlevélszámot, a rendelés napját, a kézbesítés dátumát, a feladó és a címzett nevét és címét, a csomag részletes leírását, tartalmát igazoló okmányokat. Ezt követően felvesszük a kapcsolatot az adott partnerünk kártérítési osztályával és értesítést küldünk a bejelentő e-mail címére, a továbbiakról.
Igénybejelentéssel 3 munkanapon belül lehet élni írásos formában.
A Csomagnet.hu Kft és Partnerei felelősséget nem vállalnak abban az esetben, amennyiben a csomagon külsérelmi nyom nem látható, de a csomag kibontását követően a belső tartalom sérült.
Az értékalapú kártérítés sem alkalmas ebben az esetben kárigény kifizetésére!
 
A szállítási idők nem garantáltak, több tényező is befolyásolhatja a kiszállítás pontos napját.

Az alábbi esetekben nem vállalunk felelősséget a késés miatt:
- elemi csapás (földrengés, ciklon, vihar, árvíz, tűzvész, járvány, köd, hó, fagy),
- Vis Major (háború, baleset, közellenségek cselekményei, sztrájk, embargó, légiveszély, helyi zavargások vagy polgári engedetlenség),
- országos vagy helyi szintű zavarok a légi vagy földi közlekedési hálózatban, mechanikai problémák a szállításban vagy a gépekben,
- a küldemény tartalmának rejtett vagy benne rejlő hibája,
- harmadik fél által elkövetett bűncselekmény, pl. lopás vagy gyújtogatás,
- bármely vámszerv, biztonsági szolgálat, légitársaság, repülőtér, továbbá kormányzati hivatal cselekedete vagy mulasztása.
 
A csomagnet.hu partnere a DPD

Belföld Classic

felvételtől számított
1-3 munkanapos szállítás

A csomagnet.hu partnere a DPD

Belföld Delta

felvételtől számított
1-3 munkanapos szállítás

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express

felvételtől számított 1 munkanapos szállítás

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express 09:00

Csomagod az átvétel utáni munkanapon reggel 09:00 -ig odaér a címzetthez.

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express 10:00

Csomagod az átvétel utáni munkanapon reggel 10:00-ig odaér a címzetthez.

A csomagnet.hu partnere a TNT

Belföld Express 12:00

Csomagod az átvétel utáni munkanapon reggel 12:00 -ig odaér a címzetthez.

A csomagnet.hu partnere a DPD

Külföld Classic

2-5 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Külföld Economy Express

2-5 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Külföld Express

1-2 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a PickPackPont

Belföld Csomagpont

Szállítás
Csomagpontból csomagpontba
2-4 munkanapos szállítás

Csomagnet.hu

Belföld Express

felvételtől számított
1 munkanapos GARANTÁLT szállítás

Csomagnet.hu

Belföld Csomagpont

felvétel háznál, kiszálltás csomagpontba
felvételtől számított
1 munkanapos GARANTÁLT szállítás

Csomagnet.hu

Külföld EuroStandard

1-5 munkanapos szállítás
célországtól függ

A csomagnet.hu partnere a DPD

Import Classic

2-5 munkanapos szállítás
feladó országtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Import Economy Express

2-5 munkanapos szállítás
feladó országtól függ

A csomagnet.hu partnere a TNT

Import Express

1-2 munkanapos szállítás
célországtól függ

Csomagnet.hu

Import EuroImport

1-5 munkanapos szállítás
feladó országtól függ